Informaţia zilei pentru cei cu pensii sub 2000 de lei! Banii vin direct prin Poştă: Se încadrează

Vestea momentului pentru milioane de români! Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a vorbit despre cardurile de energie, subliniind că ele vor fi distribuite prin Poșta Română.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat că românii vor putea plăti facturile la gaz, curent electric, căldură sau lemne cu cardul de energie care urmează să ajungă prin Poșta Română la cei mai vulnerabili dintre noi.

Marcel Boloș a explicat la Antena 3 că statul va acorda, în total, suma de 1.400 de lei în două tranșe a câte 700 de lei. De asemenea, oficialul român a mai spus cum va putea fi folosit acest card.

Potrivit ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, cele două tranșe urmează să fie acordate în martie și septembrie anul viitor.

„Se încadrează pensionarii în vârstă de peste 60 de ani cu venituri medii realizate pe loc de consum sub 2.000 de lei, apoi avem pensionarii cu pensie de invaliditate indiferent de limita de vârstă cu acelaşi plafon la venit, avem apoi persoanele cu dizabilităţi cu aceeaşi limită de venit de sub 2.000 de lei. Apoi sunt persoanele beneficiare de ajutor social şi mai avem o ultimă categorie: persoanele şi familiile care beneficiază de alocaţii de sprijin pentru întreţinerea familiilor”, spune ministrul.

Vezi și:  Ea este fetița lui Carmen Șerban. Cântăreața și-a dorit mult să devină mamă

Potrivit ministrului Marcel Boloș ”cardul de energie urmează să fie emis pe baza listei de beneficiari pe care o transmite Ministerul Muncii şi Poşta Română este cea care apoi distribuie şi tipăreşte acest card care nu se poate transmite sub nicio formă unei alte părţi, nu permite ridicarea de numerar”.

Ministrul a mai spus că ”pentru fiecare plată care se face prin Poşta Română către furnizorul de energie sunt necesare trei documente: cardul de energie, cartea de identitate sau actul de identitate al beneficiarului şi factura emisă de furnizorul de energie, cu menţiunea că atunci când se doreşte să se achite spre exemplu căldura, care vine ca şi factură emisă de furnizor către asociaţia de proprietari, în acel moment beneficiarul trebuie să îşi ridice de la asociaţia de proprietari certificatul de validare al datoriei pentru ca să poată prezenta la Oficiul Poştal sau chiar la poştaş aceste trei documente în vederea efectuării plăţilor de către Poşta Română”, potrivit Antena 3.

Vezi și:  Imaginea care a făcut înconjurul internetului. Ce au făcut angajații unei benzinării cu un câine fără stăpân: ”A venit și nu a mai vrut să plece”

Nu în ultimul rând, ministrul Marcel Boloș a mai spus și cum se face plata pentru românii care se folosesc de diverse materiale pentru încălzire.

„Avem două modalităţi. Prima este cea în baza căreia, având un contract încheiat – furnizorul, respectiv cel care a livrat gazul lichefiat pentru încălzirea locuinţei sau cel care a livrat lemnele de foc emite factura şi dă un termen de plată pentru beneficiarul nostru în vederea efectuării plăţii. Cu acea factură, cel care este beneficiar se deplasează la Poştă şi efectuează plata.

A doua variantă, dacă lemnele de foc s-au achiziţionat după data de intrare în vigoare a ordonanţei şi are documente doveditoare, respectiv factura în baza căreia s-au cumpărat lemnele sau gazul şi documentul doveditor pentru încasarea acestor sume, atunci vom deconta aceşti bani către beneficiarul nostru.

Vezi și:  Curs valutar 4 august 2022. Evoluție semnificativă pentru euro și dolar

Totul ţine de existenţa acestor documente şi de obligaţia pe care o au furnizorii de energie pentru a face mai dovada că într-adevăr documentele au fost emise pentru lemne de foc, gaz lichefiat şi să se poată verifica realitatea acestor cheltuieli”, a mai declarat ministrul.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *