Românii dedică tot mai mult timp gătitului și au devenit mai pricepuți în bucătărie

În perioada pandemiei, românii și-au îmbunătățit abilitățile culinare, în mare parte și pentru că timpul petrecut în bucătărie a înregistrat o creștere cu 46 de procente, comparativ cu anul precedent.Peste 66% dintre români şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare în ultimul an, arată un studiu realizat de Mastercard. „Românii şi-au îndreptat atenţia către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele şi cozonacul. Şi, deşi mâncărurile tradiţionale sunt preferate de o parte dintre aceştia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming şi reţelele de socializare au fost o sursă de inspiraţie pentru mulţi români în alegerea reţetelor (58%)”, se menţionează în comunicatul transmis de Mastercard.Studiul enumără şi cele mai populare „mâncăruri de suflet” din România: mămăligă, ciorbă, salata de boeuf, sarmale, cozonac, mici, ciorbă rădăuţeană, papanaşi, ciorbă de burtă, tochitură moldovenească, jumări, balmoş, murături, alivenci şi cighiri.Dincolo de aspectul practic, gătitul a dezvăluit dorința românilor de a avea un stil de viaţă mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilităţi (57%) şi de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi. Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuinţă, 80% declarând că acest ritual se va menţine pe termen lung.Potrivit sursei citate, normele de distanţare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziţie al românilor. Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulţi bani pe alimente atunci când au achiziţionat online, din pricina impulsului de a achiziţiona diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceştia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar şi după ridicarea restricţiilor.„Ultimele 12 luni au fost o reală provocare. Cu toate acestea însă, este reconfortant să vedem cum se conturează anumite tendinţe pozitive, precum cea în domeniul culinar. Rolul principal al brandului nostru este conectarea oamenilor cu lucrurile care le aduc bucurie, fie oferindu-le experienţe unice, prin intermediul parteneriatelor noastre, fie punându-le la dispoziţie modalităţi convenabile, sigure şi rapide pentru achiziţionarea articolelor de zi cu zi. Iar pentru noi, acest rol este cu adevărat de nepreţuit”, a declarat Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*