Raed Arafat: Această instalaţie este făcută de o firmă autorizată, deci nimic improvizat. TIR-ul a funcționat luni de zile în Argeș

Şeful DSU Raed Arafat a declarat luni, după ce trei pacienţi au murit la secţia mobilă ATI a Spitalului Victor Babeş în urma defectării instalaţiei de oxigen, că ventilatoarele sunt de fabricaţie americană, iar când se depăşesc 6 bari intră în stare de alertă, deci s-au oprit.Raed Arafat, şef DSU: Ce s-a întâmplat și vreau sa subliniez ca ce spun poate fi modificat pe baza a ceea ce apare în anchetă. Vă spun ce știu în acest moment, cu rezerva ca situaţia este sub anchetă şi aceste lucuri pe parcurs pot avea modificări. În primul rând să vorbim despre tirul respectiv sau tirurile de terapie intensivă. Sunt fabricate să funcționeze pe două modalităţi. O modalitate este total independentă pe butelii de oxigen și generator electric propriu. O altă modalitate când vor funcționa pe o durata mai mare, ele au conexiuni și se conectează la curent din afara tirului şi se conectează la sursa de oxigen permanentă, de regulă a spitalului, care poate să fie un stocator ca în cazul tirului spitalului Babeş. Acolo exista reductoare care controlează presiunea maximă care intră în tir. Aceste reductoare există şi la ieşire din ce știu, şi la ieșire din stocator şi la intrare în tir. Presiunea nu trebuie lăsată să urce mai mult de 5.8 maxim. Astăzi, la un moment dat, această presiune a crescut peste 6. Cum, de ce, ce robinet s-a deschis mai mult, asta deja face obiectivul anchetei. În tir, ventilatoarele sunt de fabricaţie americană, deci nu de calitate slabă, când se depăseşte 6 bari intră în sistem de autoprotecţie și se opresc, altfel presiunea distruge tot mecanismul ventilatorului. Asta se pare ca s-a întâmplat cu toate ventilatoarele care s-au oprit împreună și au creat situaţia de urgență din interiorul Tir-ului. Colegii au lucrat imediat pentru a remedia situația și să ventileze bolnavii, nu erau toți intubaţi şi bineînțeles au fost trimise și ambulanţe care să ia pacienții până se remediază situația.El a precizat că personalul medical a intervenit să preia ventilaţia pacienţilor. De asemenea, a afirmat că era un reprezentant al firmei care întreţine ventilatoarele, dar nu a dorit să intre în TIR, având în vedere că sunt pacienţi COVID. Raed Arafat, şef DSU: A preferat să rămână afară și să dea anumite indicații colegilor din interiorul Tir-ului. Bineînțeles s-a întâmplat ceea ce nimeni nu și-a dorit să se întâmple, unii pacienți, chiar și dacă au fost luați pe baloanele de ventilație au intrat în stop, nu au reușit să fie resuscitati, erau în stare critică, iar 5 pacienți au fost transferați la alte spitale. La acest moment este o anchetă derulată de poliția Capitalei care va stabili ce s-a întâmplat acolo. Cert este că compania care a verificat ventilatoarele ulterior, ventilatoarele având un loc electronic care arată ce s-a întâmplat, clar că în jurul orei 16:25 ora Românei, dacă asta este corectă informația primită, s-ar fi crescut presiunea brusc peste 6 bari. Asta explică clar urgența apărută, personal am aflat după orele 17:00. S-a ținut legătura cu managera spitalului, colegii de la SMURD au trimis echipe de sprijin și ulterior am intrat în legătură şi cu Ministrul Voiculescu cu care am avut discuții pe parcurs și s-a permis primirea pacienților în alte părți.Potrivit spuselor şefului DSU, TIR-ul a funcționat luni de zile în Argeș fără să aibă vreo problemă. ​Raed Arafat, şef DSU: Cum a avut loc tot sperăm să fie elucidat. Instalația de oxigen se face de către firme autorizate, iar această instalaţie este făcută de o firmă autorizată contractată de spital, serviciul de sănătate al primăriei, deci nimic improvizat. Acest TIR a funcționat luni de zile în Argeș, până a ajuns aici, deci nu este la prima utilizare. Acum a funcționat sâmbătă, duminică, astăzi până după masă fără probleme. Trebuie să vedem cum s-a produs, dacă a fost o greșeală umană, o problemă tehnică, urmează să descoperim. De regulă presiunea ca să între în tir mai mare înseamnă că de undeva s-a dat drumul sau a crescut. Mai mult decât atât nu pot să spun pentru că există anchetă şi aşteptăm să vedem cu ce va ieşi anchetă respectivă. Tir-urile sunt în garanţie şi au fost întreţinute de mai multe ori de firma fabricantă. Nu am niciun dubiu că colegii noştri au făcut tot posibilul ca să prevină pierderea de vieţi.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*