Nava eşuată în Canalul Suez a fost repusă pe linia de plutire. Este în proporție de 80% ”în direcția corectă”

Nava-container eșuată în Canalul Suez de mai multe zile a fost repusă pe linia de plutire, luni, a anunţat Inchcape Shipping Services, astfel încât se așteaptă ca circulaţia să fie reluată în curând.UPDATE: Nava Ever Given este în proporție de 80% ”în direcția corectă”, iar operațiunile continuă pentru a o elibera complet. “Este foarte posibil ca până astăzi la prânz să se reia activitatea de transport maritim, dacă vrea Dumnezeu”, a declarat președintele SCA, Osama Rabie, televiziunii de stat egiptene. „Nu vom pierde o secundă”, a mai spus el.O sursă implicată în operațiunea de salvare a declarat pentru Reuters că a fost refăcut balastul navei și se așteaptă ca, cu o maree favorabilă, să nu fie necesară îndepărtarea încărcăturii.„Vestea bună este că s-a mișcat. Dar ea este încă blocată în noroi. Un al doilea remorcher va sosi în această dimineață. Sperăm că vor reuși să o elibereze”, a transmis sursa.Directorul tehnic al navei, Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), a declarat că operațiunile pentru a asigura reflotarea completă a navei sunt încă în curs.Nava de 400 de metri cu peste 16.000 de containere la bord a fost deblocată la ora locală 04:30 şi a fost asigurată la acel moment, a anunțat Inchcape pe Twitter.Imagini postate pe Internet arată cum pupa navei s-a rotit, în așa fel încât să deblocheze parțial canalul. Alte înregistrări, care nu au putut fi verificate imediat de Reuters, surprind bucuria celor implicați în întreaga operațiune. Serviciul de urmărire a navelor VesselFinder a schimbat pe site-ul său statutul acesteia ca fiind „în mişcare”.Nava Ever Given a rămas blocată pe diagonala sectorului sudic al canalului marţea trecută, oprind traficul pe ambele sensuri între Europa şi Asia. Cel puţin 369 de nave au aşteptat să tranziteze canalul, inclusiv zeci de nave-container, petroliere şi transportatoare de gaz, a declarat duminică Osama Rabie, preşedinte al SCA.Canalul Suez leagă Marea Mediterană de Marea Roșie și este o rută crucială pentru comerțul global și transportul de energie. Blocarea canalului Suez a forțat transportatorii să folosească vechea rută, ocolind Africa prin sud, pe la capul Bunei Speranței.Traficul pe această rută s-a intensificat în ultimele zile în timp ce economia mondială pierde, conform estimărilor, 400 milioane de dolari pe oră din cauza acestui blocaj.Aproximativ 12% din totalul comerţului mondial circulă prin canalul de 163 de km lungime.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*