Medicii spun că există 80 de boli ale somnului. Câte ore trebuie să dormim pe noapte pentru a nu ajunge la tulburări grave

Astăzi avem voie să fim somnoroşi! Avem şi explicaţia – este Ziua Internaţională a Somnului.Haideţi să vorbim despre sănătatea noastră. Astăzi sărbatorim Ziua Internaţională a Somnului. Iar sloganul propus de medici anul acesta este – Un somn regulat duce la un viitor sănătos. Persoanele care au o oră fixă de culcare şi de trezire au demonstrat că sunt persoane performante şi din punct de vedere profesional şi din punct de vedere intelectual.Dezordinea din somn poate aduce tulburări grave în viaţa noastră. Jumătate din populaţie se plânge de probleme cu somnul, dar nici o treime nu caută ajutorul unui specialist.Fiecare celulă şi organ din organismul uman are un anumit ritm circadian. Iar toate între ele se sincronizeaza perfect. Aşa că, dacă nu respectăm o igienă riguroasă pentru culcarea şi trezirea corpului nostru, ne putem confrunta cu peste 80 de boli ale somnului, atenţionează medicii. Oana Deleanu, medic somnolog: Deprivarea de somn duce la apariţia unei inflamaţii, a unui stres oxidativ, la o îmbătrânire mai precoce, scăderea imunităţii, pentru că noi, în timpul somnului, sintetizăm proteine, se stabilesc conextiuni sinapse. Insomniile şi sindromul de apnee în somn sunt cele mai dese probleme cu care se confruntă oamenii. În special, bărbaţii. Oana Deleanu, medic somnolog: Nu trebuie să stăm cu ochii în tavan, nu trebuie să numărăm oile, e cel mai rău lucru pe care îl putem face. Gândurile înseamnă inclusiv că e important să dorm. Mâine am treabă. Dacă mâine nu fac treabă bine, vai de capul meu, şi ne uităm la ceas din minut în minut, se scurge o eternitate. Să evităm acest comportamnt, să ne ridicăm din pat şi să facem ceva. Eu râd şi le zic să croşetăm, să spălăm vase, să facem ceva mai puţin intelectual. 7 sau 8 ore de somn pe noapte ar trebui să fie suficiente pentru un adult. Doar 5 la sută din populaţie se mulţumeşte şi cu mai puţin.Oana Deleanu, medic somnolog: Nu ar trebui cu circa patru ore înainte de culcare să mâncăm. Cina e o cină uşoară, o salată, un iaurt. Cu şase ore înainte de culcare nu ar trebui să consumăm stimulente care să conţină mai ales cafea, cofeină. Nu e bine să facem exerciţii fizice intense. E foarte important să nu avem stimuli în cameră, zgomot, lumină, ceas cu leduri luminoase, să nu se fumeze înainte de culcare, să nu se consume alcool, deşi, teoretic, alcoolul te adoarme, practic, superficializează somnul şi e bine să respectăm o rutină în dormitor. Camera pentru somn trebuie să îndeplinească doar acest rol. Nu mâncăm și nici nu lucrăm pe laptop sau pe telefon în pat. Aerisirea camerei este esenţială, la fel și alegerea saltelelor, a somierelor şi a pernelor pentru patul din dormitor.Liviu Vasiliu, specialist soluţii somn: Indiferent de poziţia în care dormim, pe spate, pe o parte, pe burtă, este ca coloana noastră să fie perfect la orizontală. Se obţine dacă somiera este bine concepută şi dacă salteaua susţine corespunzător corpul. Avem tendinţa să întoarcem salteaua de pe o parte pe alta când facem o curăţenie generală. Salteaua este construită pe mai multe zone, să susţină echilibrat coloana. Dacă întoarcem, punem zona de picioare la cap şi ajungem să dormim mult mai rău. Saltelele pot fi personalizate, iar paturile smart pot fi configurate cu o simplă aplicaţie pe telefonul mobil. Liviu Vasiliu, specialist soluţii somn: Există aplicaţii antisforăit şi aplicaţii care ne ajută să ne trezim cu uşurinţă. Aplicaţiile instalate percep zgomotul, dar şi vibraţiile când sforăim şi pentru că avem somieră inteligentă se va ridica un pic, suficient să nu ne deranjeze şi suficient să ne schimbăm poziţia. Preţurile pentru o saltea sau o somieră smart pleacă de la o mie de euro.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*