La ce să fim atenţi când cumpărăm apartamentul de vis, pentru a nu ajunge să locuim într-o casă de coşmar

Acestea sunt doar câteva dintre fotografiile trimise de telespectatori pe Fii Observator. Persoane diferite, aceeaşi problemă: infiltraţii de apă în pereţi, apărute din senin.Cu pereţii uzi şi plini de igrasie s-au trezit şi mai mulţi proprietari dintr-un cartier rezidenţial din zona de sud a Capitalei. Şi, cum un rău nu vine niciodată singur, cumpărătorii se plâng şi de probleme cu finisajele şi canalizarea.Adriana Iftimie, preşedinte Patronatul Societăţilor din Construcţii: ”Fără îndoială este vorba despre o greşeală de execuţie. O greşeală provocată fie de nepricepere fie pentru a face nişte economii că “merge şi aşa””.Furaţi de mirajul unei locuinţe noi, clienţii se lasă uşor convinşi de dezvoltatorii care fie fentează legea, fie folosesc materiale de proastă calitate.Cristian Ene, avocat: ”Acestea se încadrează în situaţia viciilor ascunse, care nu puteau fi sesizate de cumpărător la momentul cumpărării imobilului. Trebuie să notifice vânzătorul”.Vânzătorul este obligat să remedieze orice problemă care apare în primii 2 ani de la achiziţie. Există, însă, şi metode prin care putem preveni bătăile de cap. Cea mai la îndemână ar fi să nu ne grăbim şi, la achiziţia unui apartament, să mergem împreună cu un expert în construcţii sau un diriginte de şantier.Lorette Luca, avocat: ”Există un miraj al apartamentelor noi. Foarte mulţi oameni se lasă păcăliţi sau foarte încântaţi de preţuri reduse, fără să îşi pună întrebări legate de raportul calitate-preţ”.De aceea e mai bine să previi decât să repari. Drumul până la remedierea problemelor poate fi lung şi anevoios pentru un cumpărător de bună credinţă: de la Protecţia Consumatorului şi chiar până în instanţă.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*