Internetul, raiul reclamelor înșelătoare privind boala COVID. Google avertizează că pandemia înseamnă şi forme noi de fraudare

Tratamente minune pentru COVID, doze de vaccin chiar înainte de anunţurile oficiale, toate au avut parte de reclamă obsesivă în online în ultimul an. Într-o perioadă în care informaţiile din surse oficiale au venit târziu sau deloc, mulţi au profitat şi au umplut internetul de reclame înşelătoare. Reprezentanţii Google spun că pandemia înseamnă şi forme noi de fraudare şi înselăciune pe internet.9,5 miliarde de reclame false, înşelătoare sau care încălcau diferite reguli au ajuns în ultimul an pe internet. Cele mai multe, respectiv 6,4 miliarde, au fost restricţionate. Gabriela Chiorean, director comunicare Google: De multe ori când se întâmplă un eveniment major, cum ar fi pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii. Anul trecut am blocat 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile. Cam 5.900 de reclame pe minut. 100 de milioane de reclame aveau la bază subiectul anului: COVID-19. Printre reclamele blocate se numără cele care promovau produse pentru care cererea era mare, cum ar fi măştile de protecţie, dar care practicau un preţ speculativ, cât şi tratamente miraculoase anti-covid, kit-uri de testare neavizate sau chiar doze false de vaccin. Iar mulţi oameni n-au ştiut să facă diferenţa. Dacă unii au pierdut doar bani, alţii şi-au pus sănătatea în pericol. Radu Ţincu, medic primar Toxicologie: Multe din aceste produse nu sunt aprobate, nu sunt acreditate, nu sunt verificate, pot conţine substanţe toxice. Nu de puţine ori, oamenii au venit la spital după ce au comandat astfel de produse cu tot felul de intoxicaţii, toxicitate hepatică sau digestivă. Utilizator internet: Am văzut astfel de reclame, dar nu cred că le-am băgat în seamă, mi s-au părut suspicioase şi nu am dat click. Utilizator internet: Totul se vinde online şi d-aia.Reporter: Ai observat astfel de reclame?Utilizator internet: Da, chiar multe. Doar anul trecut, Google a adăugat peste 40 de reguli noi, pentru a interzice acest tip de reclame şi pentru a împiedica obţinerea de bani de pe urma lor. Dragoş Stanca, expert digital media: Este o problemă de cultură digitală generală. Niciodată nu e bine să urmărim sfaturile lui Dr. Google sau Dr. Facebook, trebuie să vorbim cu un doctor real. Ştacheta măsurilor şi amenzilor e mult prea jos. Sancţiunile le incluzi în planul de afaceri pentur că este mult mai profitabil să plăteşti amenzile decât să te opreşti. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate în 2020 a crescut cu 70% faţă de anul precedent.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*