Importanța evenimentelor sportive pentru mass-media

Mass-media joacă un rol esențial în lumea sportului și a stat la baza transformării acestuia într-un adevărat fenomen social global. Media a contribuit la crearea unor momente sportive memorabile și, prin intermediul ei, suntem mereu conectați cu echipele, sporturile și sportivii noștri favoriți.

Relația dintre mass-media și sport este una foarte strânsă. În epoca modernă, pentru ca un eveniment sportiv să fie cu adevărat major, este nevoie de o acoperire mediatică pe măsură.Alte ArticoleBiletul zilei pariuri1x2.ro: Fotbalul ne livrează profitul | …Simona Halep s-a răzgândit. Va juca luna viitoare la Cluj, …Mirel Rădoi a anunţat lotul României pentru partidele din …

Sporturile care nu se bucură de acoperire mediatică au de suferit, în timp ce anumite sporturi au fost inventate parcă anume pentru televiziune. Pe de altă parte, fără evenimente sportive majore, media ar fi mai săracă în informații, povești de succes, eșecuri și figuri eroice pe care i le oferă sportul.

Impactul evenimentelor sportive majore asupra mass-media

Evenimentele sportive majore sunt de fapt, într-o bună măsură, evenimente sociale majore. Numărul mare de spectatori cumpărători de bilete, dar și numărul uriaș al celor care urmăresc evenimentul din fața televizoarelor sau pe platformele online contribuie la forța globală a mijloacelor de informare în masă.

În același timp, știrile sportive sau emisiunile sportive au rolul de a forma audiențe care împărtășesc aceeași concepție asupra lumii. Tot aici, putem menționa și rolul pe care mass-media îl are în combaterea rasismului în sport.

Sponsorizări și puterea mass-media

Echipele și sportivii primesc sponsorizări de la companiile importante, care au conștientizat oportunitatea de a ajunge la și mai mulți potențiali consumatori prin intermediul sportului. Cu cât echipele sunt mai mari și mai mediatizate, cu atât valoarea sponsorizărilor pe care la va atrage este mai mare.

Popularitatea evenimentelor sportive majore, precum un Campionat Mondial de Fotbal, este colosală. De pildă, turneul final de fotbal desfășurat în Rusia în 2018 a adunat peste 3.2 miliarde de telespectatori.

Număr crescut de fani pe rețelele de socializare

La evenimentele majore, fanii sunt încurajați să își urmărească echipa preferată pe rețelele de socializare. Acolo, cluburile mari au echipe specializate de social media care postează live de la meciuri și mențin astfel ridicat nivelul de implicare al fanilor.

Cele mai urmărite echipe din lume sunt Real Madrid, cu aproximativ un sfert de miliard de urmăritori pe social media și FC Barcelona cu peste 200 de milioane de fani. Unele cluburi sportive, precum Barcelona, au canal propriu de televiziune prin intermediul căruia transmite meciuri, interviuri și alte știri, rămânând în contact permanent cu publicul său.

Evenimentele sportive și impactul asupra pariurilor sportive

Însă pentru că trăim într-o lume în care lucrurile sunt interconectate, vom observa că impactul evenimentelor sportive majore merge mai departe de prezența și impactul asupra mass-media. În jurul acestor evenimente s-au creat adevărate industrii, precum cea a turismului sportiv sau a pariurilor sportive. 

În Statele Unite, marile grupuri sportive din media, precum Fox Sports sau theScore, pătrund pe piața pariurilor sportive, urmărind să beneficieze de potențialul uriaș al acestei piețe. Alți coloși media, precum ESPN, NBC sau CBS au format parteneriate lucrative cu casa pariuri mari, conform Washington Post.

Sportul și pariurile sportive au avut dintotdeauna o relație de interdependență, iar dezvoltarea televiziunii și, mai ales, a internetului la scară globală le-a adus mai aproape ca niciodată. Evenimentele sportive majore atrag mai mulți spectatori și mai mulți pariori, ceea ce se traduce în final, printr-un profit mai mare generat de respectivul eveniment.

Drepturile de televizare sunt fundația pe care se dezvoltă industria sportivă la nivel mondial, banii încasați fiind principala sursă de venit pentru echipe și organizatori. În Europa, valoarea totală a drepturilor TV din fotbal însumează aproape 6 miliarde de euro pentru cele 20 de campionate existente.

Un alt exemplu este Campionatul Mondial de Fotbal din Rusia, care a avut încasări record din drepturile de televizare, veniturile situându-se la peste 3 miliarde de dolari. Mondialul a fost difuzat în 210 țări pe diverse platforme și a fost urmărit de mai bine de 3 miliarde de telespectatori. 

Aceste cifre impresionante se regăsesc și la pariurile sportive, unde s-au înregistrat atât câștiguri, cât și pierderi foarte mari. Bookmakerii ruși au raportat, de pildă, pierderi de aproximativ 100 de milioane de euro la acest turneu final.

Relația de interdependență dintre sport și media

Iată deci cum aceste industrii se întrepătrund și se influențează reciproc. Acoperirea media a unui eveniment sportiv major duce la interes sporit pentru evenimentul respectiv, ceea ce înseamnă o sumă totală mai mare plasată la pariuri sportive.

Sportul modern a avut mereu o relație strânsă cu mass media, fiind o parte a culturii populare. Media i-a extins audiența și a contribuit la dezvoltarea unei industrii a sportului foarte prolifică, în timp ce sportul a oferit conținut incitant pentru media, precum povești palpitante sau eroi moderni.

În plus, piața pariurilor sportive a luat avânt pe fondul unei mediatizări sportive tot mai intense și a dezvoltării mediului online, fiind o industrie perfect legitimă, care oferă jucătorilor posibilitatea de a câștiga bani, în siguranță, din pasiunea pentru sport.

Sursa: RomaniaTV

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*