Firma olandeză care se ocupă cu lărgirea plajelor din Constanța a ajutat la deblocarea navei Ever Given. Factura crizei din Suez

Cea mai mare criză din transportul maritim mondial este pe final. Uriaşa navă cargo care bloca de 7 zile Canalul Suez pluteşte din nou si culoarul maritim a fost deblocat. Iar la această victorie a participat şi firma olandeză care se ocupă cu lărgirea plajelor de pe litoralul nostru.Ar putea dura însă zile până când toate cele peste 400 de nave, care s-au strâns lângă Suez, să traverseze canalul. La primele ore ale dimineţii echipele de intervenţie au reuşit să pună pe linia de plutire cargoul gigant, care bloca Canalul Suez de 7 zile. Pentru asta au îndepărtat 27 de mii de tone de nisip. Au aşteptat apoi să vină mareea pentru ca apa să ajungă sub navă şi să o mişte din loc. Planul a funcţionat şi uriaşul de 200.000 de tone pluteşte din nou. Cu toate astea sunt si acum peste 400 de nave ancorate la un capăt şi la altul al Canalului care asteaptă să- și reia traseele. Sunt pline cu tot felul de mărfuri, de la alimente, medicamente, materii prime, mobilă şi până la animale. In bani, vorbim de bunuri în valoare de peste 10 miliarde de dolari. Adrian Mihalcioiu – sindicatul navigatorilor: ”Va fi o perioadă destul de lungă pentru ca toate navele să ajungă să tranziteze canalul cum ajung în raza respectivă.” Prizoniere ale crizei din Suez sunt şi 11 nave, încărcate cu oi din România pentru lumea arabă. Autorităţile de la noi au anunţat că au trimis hrană şi apă pentru animalele blocate şi iau în calcul debarcarea lor în alte porturi din state aflate în apropierea zonei și continuarea drumului până la destinație pe cale rutieră. 12% din comertul mondial de marfă trece pe aici. România este una dintre ţările direct afectate de această criză, 14 dintre liniile regulat de transport care trec prin canalul Suez au ca destinaţie portul Constanţa. Pierderile financiare sunt încă greu de estimat şi ar putea depăşi 70 de miliarde de dolari. Deja se vorbeşte despre o criză a cafelei şi hârtiei igienice, dar şi de creşteri de preţuri. Pentru a reduce paguba, multe nave au luat-o pe alte rute, iar cea mai la îndemână, pentru cele care pleacă din Mediterana, este să ocolească aproape toată Africa până în Marea Arabiei. Drumul este cu aproximativ 9.000 de kilometri mai lung, adică 10 zile în plus. Rută care vine cu alte provocări. Adrian Mihalcioiu – sindicatul navigatorilor: ”Nu ignorăm pericolul pirateriei din Vest Africa şi din Somalia, care probabil va înflori rapid.”Portcontainerul Ever Given venea din Asia şi se îndrepta către Rotterdam, a eşuat în Canalul Suez marţea trecută. Echipajul dă vina pe condiţiile meteo, autorităţiele egiptene, care investighează incidentul, iau însă în calcul şi o eroare umană.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*