Dacia a intrat în forţă pe piaţa masinilor electrice și doboară deja recorduri

Producătorii auto din întreaga lume se întrec pe piața mașinilor electrice și se pare că Dacia a întrecut toate așteptările. Spring, primul model electric al companiei, a bătut toate recordurile în primele ore de la lansare. Nu e de mirare, este numită cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața europeană.În altă categorie de preț este noul model electric al celor de la BMW. Au apărut primele imagini, dar informațiile tehnice sunt destul de limitate. În schimb, bavarezii promit lansarea comercială până la sfârșitul acestui an.Maşină urbană full electrică, autonomie de până la 300 de kilometri, dotări mai mult decât decente. Aşa aş rezuma prima maşină electrică de la Dacia. Ca tehnologie, maşinile electrice exista de ceva vreme, deci nu mai sunt chiar o noutate. Spring însă revoluţionează prin preţ. Costă aproximativ 18 mii de euro. Dar cu eco-tichetul de la stat, preţul final coboară pe la 8 mii.Un alt aspect important este bateria. Cu cei 26,8 kWh oferă o autonomie de pana la 305 km în oraş şi 230 km în ciclu mixt. În plus, se poate încarca la o staţie rapidă până la 80% în mai puţin de o oră.Este un autoturism de dimensiuni mici, ceea ce o face ideală pentru mediul urban. Este foarte usoara pentru o maşină electrică, Spring cântăreşte sub o tonă. Si, surpriză, are Android Auto şi Apple CarPlay în echiparea standard.Nu voi discuta designul maşinii, mie personal îmi place. Şi se pare că nu sunt singurul: în primele 4 ore în care maşina a devenit disponibilă, Dacia a înregistrat 1500 de comenzi. Iar într-un singur weekend, mai mult de 4000 de mașini au fost comandate în România. Aproape la fel de multe câte maşini electrice s-au vândut în ţară în 2019 şi 2020 adunat.De câţiva ani auzim că viitorul industriei auto aparţine maşinilor electrice. Ceea ce nu e chiar aşa departe de realitate. Vedem din ce în ce mai multe lansări pe piaţă, iar producătorii auto investesc din cel in ce mai mult in dezvoltarea lor.Dacă Dacia Spring isi propune sa facă mobilitatea electrică accesibila tuturor, mărcile premium oferă și ele tot mai multe modele electrice, dar într-o cu totul altă categorie de preț.BMW urmează să lanseze, cu trei luni mai devreme decât se aștepta, modelul i4. Acesta ar urma să fie un concurent pentru Tesla Model 3, cel mai bine vândut model electric, și Audi eTron GT.i4 are 530 de cai putere și poate avea o autonomie de până la 600 km. Va putea ajunge la 100 kilometri pe oră în mai puțin 4 secunde. Prețul oficial nu a fost anunțat încă, dar se așteaptă ca acesta sa pornească de la 60 de mii de euro.Ce ar putea să impulsioneze și mai mult vânzările de mașini electrice în viitor, ar fi dezvoltarea tehnologiilor folosite pentru baterii. Toyota a anunțat deja un model cu baterie de tip solid-state, pe care intenționează sa îl lanseze până la sfârșitul anului.Bateriile de tip solid-state au o capacitate mai mare de înmagazinare a energiei, un mod mai eficient de folosire și ar duce la creșterea cu peste 30% a autonomiei mașinilor electrice.Apropape toți marii producători au în portofoliu modele electrice, iar acest trend nu pare sa încetinească, ci dimpotrivă, să accelereze. Marea provocare a producătorilor va fi cea a prețului.Interesul pentru maşinile electrice creşte. De exemplu, Norvegia a devenit prima ţară din lume în care s-au vândut mai multe maşini electrice decât cu combustie interna. Iar în România, în primele două luni ale anului, maşinile eco au avut o creştere de aproape 40 de procente.Să recunoaștem, maşinile electrice sunt într-adevăr mai curate şi adoptarea lor pe scară largă ar duce la o calitate a aerului mai bună în oraşele în care trăim. Atât pentru azi. Nu uitaţi, inovăm prin tehnologie. Use it!

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*