Care este cea mai eficientă dietă de slăbit? Înfometarea poate avea efecte dezastruoase pentru organism

Întodeaua primăvara ne gândim la diete și la metode de a arăta bine…la vară. Mădălina Iacob ştie ce trebuie ca să facem să ne menţinem în formă la început de primăvară.Haideţi să vorbim despre sănătatea noastră. A venit vremea dietelor de primăvară. Atunci când am face orice că să scăpăm de kilogramele acumulate iarna trecută şi să ne etalăm corpul bine modelat. Pe cât sună de bine aceste diete minune, pe atât de mult rău ne pot face. Nu slăbim 10 kilograme în 10 zile. Atenţie, înfometarea poate avea efecte dezastruoase atât pentru sănătate, cât şi pentru frumuseţea noastră. Paradoxal, trebuie să mâncăm ca să slăbim. A fi în formă este un proces care ţine toată viaţa. Nu doar în sezonul de primăvară sau de vară. Aşa că oricât de paradoxal ar sună, o să mâncaţi mai mult dacă mergeţi la un nutriţionist să vă facă un plan de alimentaţie personalizat. Regula de aur? 5 mese pe zi, la aceleaşi ore, și un număr potrivit de calorii zilnice, care se calculează în funcție de înălțime, greutate și ritmul de viață. Antonio Enache, tehnician nutriționist, antrenor de fitness: O luăm exemplu pe Maria care trebuie să slăbească 10 kilograme. Să zicem că Maria are 75 de kilograme, are 1.70m rată metabolică. Să zicem că în medie corpul ei arde 1700 de kcal, în stare de repaus 1800. În acel moment scădem 400 de kcal, 25 la sută din rată metabolică. 1400 kcal vom putem adaugă doar dacă face activitate fizică. Micul dejun trebuie neapărat să conţină proteine, mai ales că este cea mai importantă masă a zilei. Antonio Enache, tehnician nutriționist, antrenor de fitness: Un smoothie cu fructe legume proteine, fac unblender mare, îl beau și înseamnă un mic dejun. Poate să însemne o omletă, poate să însemne un iaurt cu câteva legume și cu două ouă fierte. Un ou șapte grame proteine. 75 și 90 gr proteine pe zi. După două ore, o gustare formată dintr-un iaurt, o banană sau nuci este perfectă. Antonio Enache, tehnician nutriționist, antrenor de fitness: Masa de prânz să nu depășească ora 13, 14. Este bine să obișnuim corpul nostru cu ora fixă. Dacă mâncați timp de o săpt la ora 13 vi se face foame la 12.45. Mâncăm o fasole, fără carne de porc, și o salată lângă. Mâine piept de pui la grătar cu o salată și un orez integral sau paște integrale. Și atunci avem și carbo și salată și proteine. Nu prajim carnea o facem pe grătar sau la cuptor. Corpul trebuie să primească nutrienți diferiți. Somon cu salată, humus cu altceva, nu trebuie să mâncăm o pizza la prânz. Gustarea de la ora 5 nu trebuie să depășească 200 de calorii, iar cina trebuie să aibă jumătate din cantitatea pe care am consumat-o la prânz. Antonio Enache, tehnician nutriționist: Noi trebuie să mâncăm în medie între 20 și 24 de grame de fibre pe zi și asta înseamnă două salate mari. Nu mâncăm atâta într-o zi. Gândiți-vă că avem nevoie. Nu trebuie să lipsească salata. Că să mănânci sănătos nu înseamnă că trebuie să cheltuieșți mulți bani, să îți cumperi o pungă de fasole, năut, înseamnă investiție mult mai mică decât să cumperi carne de vită, somon, pe care poate nu ti le permiți. Și mulți iau ceafă de porc. Nu e o decizie bună, că ceafa aduce lângă o porție de cartofi prăjiţi și apoi corpul tău zice mâine iar mi-e poftă, mai dă-mi și mie un pic, creierașul trimite la papilele gustative semnale, mai dă-mi că e bun. Specialiștii promit că organismul nu va mai cere la fel de multe alimente nesănătoase dacă timp de șapte zile renunțăm la zahăr și construim un regim sănătos cu fructe și multe legume. O dietă restrictivă nu scade decât masă musculară și transformă organismul într-unul și mai lent. Tania Croitoru: Primul exercițiu, genoflexiuni, coboram, genunchii nu depășesc, spatele drept, sus, expiri trei serii. Următorul exercițiu fandare spate față. Revii și schimbi 20 de repetări a câte trei serii. Următorul exercițiu, abdomen, 20 trei serii. Taie Inspir expir și mențin un minut. Orice am face, fără sport nu reușim să slăbim sănătos. Și nu e vorba despre sala de fitness neapărat. O oră de sport acasă ne va ajuta să ajungem la forma dorită. Aşadar, 5 mese pe zi. La aceleași ore, pe cât putem. Multă salată. La fiecare masă. Și nu uitați să mai renunțați la zahăr. Dacă muncim la sala de sport o oră și jumătate, pierdem probabil undeva la 400 de calorii. Dacă mâncăm o prăjitură, le punem imediat la loc.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*