Animație grafică. Cum s-a petrecut accidentul cu cinci morți de la Nistorești. Martor: ”A zburat prin aer şi altă maşină a trecut pe sub el”

Stelian Ungureanu, localnic: ”Bubuitură puternică de tot. Am venit încoace, am găsit trei cadavre. Tragedie curată”.În maşina transformată în sicriu, cei cinci muncitori se îndreptau la ora 8 spre Ploieşti. Nimeni nu ştie de ce, în localitatea Nistoreşti, tânărul conducător auto a ieşit de pe banda sa. Din sens opus, un şofer care avea o pasageră nu a mai putut schiţa niciun gest. Cele doua maşini s-au izbit. Impactul a aruncat autoturismul muncitorilor câţiva metri în aer, peste capota unei a treia maşini.Stelian Ungureanu, localnic: ”A făcut explozie cauciucul şi a zburat prin aer şi altă maşină a trecut pe sub el”.Imaginile de după ciocnire sunt îngrozitoare. Ambele maşini sunt grav avariate, semn că tânărul de 21 de ani conducea peste limita legală de viteză. Pompierii au tăiat plafonul ca să-i scoată pe muncitorii prinşi ca într-o menghină. Trei erau morţi deja, iar ceilalţi doi s-au stins în braţele lor. Din automobilul izbit, un bărbat şi o femeie au scăpat cu viaţă. Ea, în vârstă de 33 de ani, a fost transportată cu un elicopter SMURD la Spital.Cristi Georgescu, reporter Observator: ”Chiar în aceste momente, una dintre victime este urcată în elicopterul SMURD pentru a fi dusă de urgenţă la un spital din capitală. Vorbim despre una din cele două victime care au supravieţuit carnagiului de pe DN1”.Are fracturi la mâini şi picioare, dar va supravieţui, spun medicii. Bărbatul a rămas internat la Ploieşti, cu răni la cap, stomac şi picioare. Poliţiştii cred că nu ar fi vorba despre explozia unui cauciuc, ci că mai degrabă tânărul şofer, care a ajuns pe contrasens, a adormit la volan sau nu era atent la drum.Tragedia de la Nistoreşti readuce în discuţie montarea de separatoare de sens pe drumul naţional 1, cel mai periculos din România. Barierele din beton au fost puse prima dată în 2014, după ce un şofer sinucigaş a intrat intenţionat pe contrasens şi a omorât cinci oameni. Poliţiştii spun însă că zona în care a avut loc accidentul nu pot fi amplasate. Nu e considerată una periculoasă pentru că are doar o bandă pe sensul de mers iar în mod normal viteza maximă este de 70 de kilometri la oră. 54 de persoane și-au pierdut viața în cele 160 de evenimente rutiere petrecute anul trecut pe traseul București – Brașov – Oradea – Borș. Pe DN1, DN2 și DN6, numai anul trecut, 170 de oameni și-au pierdut viața. România are cea mai mare rată de accidente rutiere fatale din UE: 85 la un milion.

Sursa: Observator

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*